Nina Grenningloh Reyes schickt rebellischen Weihnachtsgruß aus Los Angeles

Seit fast 20 Jahren helfe ich Unternehmen, ihre Produkte und Services zu vermarkten. Seit 10 Jahren biete ich meine Kommunikationsservices von Los Angeles aus an. Die Zeit in der exzentrischen kalifornischen Filmmetropole hat meine Arbeit beeinflusst.

Communication Rebel Nina GrenninglohDenn eins können die Kreativen in Hollywood ziemlich gut: spannende Geschichten erzählen. Doch Entertainment muss nicht in Hollywood Halt machen – Unternehmen und Marken können auch auf eine Prise „Storytelling“ setzen. Content Marketing schreit geradezu nach interessanten Geschichten, erzählt in Form von Blogs, Videos, Fotos, Podcasts, Microsites, Mobile Apps und viele mehr.

Mit meiner Kommunikationsagentur Communications Rebel helfe ich Unternehmen, ihre Geschichten zum Leben zu erwecken. Schluss mit langweiligem Marketing. Vorbei die Zeiten, wo mittelmäßiges Design keinen Hund hinter dem Ofen hervorgelockt hat. Ich sage „Auf Wiedersehen“ zu faden und ausdruckslosen Texten und begrüße knackig formulierte Sätze, die Spaß machen.

Und noch etwas: Ein Communications Rebel tut Gutes in der Welt. Geschäft mit dem Ziel, nur Profit zu machen war gestern. Heutzutage erwarten gut informierte Konsumenten, dass Marken Verantwortung zeigen und positive Veränderungen bewirken. Denkt weiter als von 12 bis Mittag Kontostand, liebe Unternehmer. Marken, die mit Transparenz und Mut ans Werk gehen, gewinnen heutzutage Fans.

Fürs neue Jahr wünsche ich Ihnen die Courage, mal was anders zu machen. Schlagen Sie 2015 mal neue Wege ein und erzählen die Geschichte Ihres Unternehmens wie sie es in Hollywood machen: mit etwas Glanz und Glamour und ganz großem Unterhaltungswert. Happy New Year!

Und hier Ninas Weihnachtsbotschaft 2014 – frisch aus L.A.!

Wishing you rebellious holidays!

I’ve been thinking about you and how you might feel just before the holidays? Communication Rebel Nina Grenningloh

For some reason the holidays almost always turn out to be a crazy hectic time of shopping frenzy, holiday parties and last-minute card writing sessions to your loved ones while decorating the house and baking Christmas cookies. Sound familiar? I thought so

On top of that, we’re bombarded with all sorts of end-of-year advertising and marketing campaigns to get us to shop more, eat more, and give more. More, more, more.

No, it’s not an easy time for business owners who have amazing products or services to sell. How to break through the clutter? How to get MY product or offerings to sit all shiny and wrapped under someone’s Christmas tree?

Well, I got an answer for you, fellow rebel: 

Stop putting all your eggs in the holiday basket.

See, eggs are for Easter, so they don’t work for the holidays. Seriously…while you might sell more than usual around the holidays, don’t forget that there are 11 more months in the year where you don’t have to compete with millions of other urgent „buy me“ messages.

If you’re smart (and I know you are ;), you’re not just running a campaign during the holidays but at other times throughout the year that make sense to you and your business. In fact, now is a great time to plan ahead and schedule your campaigns for 2015. And you better make them rebellious ones!

And while you’re at it, make sure to start planning your 2015 holiday campaign in the summer. Nothing beats preparedness, planning ahead, and getting ahead of everyone else.

It might feel weird to talk „holidays“ in August while filming that end-of-year video or creating a killer landing page for your December campaign, but let me tell you – that’s the only smart thing you can do to make sure your products and offerings are considered as gifts.  

And if you need help planning and creating your 2015 campaigns and messaging, you know that I’m here for you. Shoot me an email or book a rebel session with me, and let’s make 2015 your most rebellious year ever!

Wishing you the most sparkly and jolly holiday season!! And let me know if you get any eggs this holiday, will ya? ‚Cause that would be a truly rebellious thing to give…

Rebel on –
Signatur Nina Grenningloh

 

Want more inspiration for your daily communications rebellion?
Don’t be shy and click over to my blog!

Nina Grenningloh PortraitNina Grenningloh
Nina auf Facebook
Nina auf Twitter

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.